Permudahkanlah. **

Bismillah.

Maha suci allah & selawat serta salam pada junjungan besar Muhammad saw, keluarga juga sahabat baginda. Alhamdulillah. Syukur atas segala apa yang dikurniakan. Inshaallah. Hari ini hari yang menenagkan atas segala urusan yang aku lakukan sangat dipermudahkan. Tidak kira dari aspek apa yang aku buat nampaknya sungguh lancar alhamdulillah. Doa aku pada Allah semoga Dia memudahkan juga urusan aku bersama dia tidak kira dari sudut mana pun, tidak pernah aku lupa minta Allah mempermudahkannya.

Rasulullah s.a.w bersabda maksudnya:
“Permudahkanlah semua urusan dan jangan menyusahkannya, berilah khabar gembira dan janganlah membuat sesuatu yang menyebabkan orang lain lari.” Riwayat al-Bukhari dan Muslim. Menurut hadis yang berkaitan, kita manusia hendaklah memudahkan segala urusan yang hendak kita lakukan & jangan menyusahkan atau menambah bebankan urusan berkenaan dan sampaikan berita gembira pada semua serta usahlah menyusahkan orang lain. Inshaallah.

Jadi sama sama lah kita dengarkan hadith berkenaan & dapat kita sampaikan serta amal amal kan supaya dapat memanfaatkan diri kita inshaallah. Okay. Salam sayang pada si dia. **❤

~ by karmatunk on January 31, 2011.

Leave a Reply

 
