Kesabaran.

Bismillah.

Maha suci allah & selawat serta salam pada junjungan besar Muhammad saw, keluarga juga sahabat baginda.  Alhamdulillah. Syukur atas segala apa yang dikurniakan. Tidak ada gambaran untuk aku ucapkan syukur pada Allah swt. Sedang aku buat kerja kerja aku, aku terpanggil untuk menaip naip lagi pagi ini. Bukan untuk mengeluh atau mengaibkan diri sendiri atau orang lain. Cuma aku mahu beritahu yang aku yakin terhadap al-quran kalamullah & sunnah serta hadith nabi. Sungguh hebat bila kita berpegang pada semua itu. Sungguh benar janji Allah!

“Jadikanlah sabar dan solat sebagai penolongmu. Dan sesungguhnya yang demikian itu amatlah berat  kecuali bagi orang yang khusyuk.” – Surah al-Baqarah, ayat 45

Rasulullah s.a.w bersabda dalam firman Allah dalam sebuah hadith Qudsi,:
” Tidak ada balasan bagi hamba-Ku yang Mukmin, jika Aku ambil keksaihnya dari ahli dunia kemudian ia sabar, melainkan syurga baginya.”

Aku sangat syukur atas sifat sabar yang allah swt kurniakan pada aku. Sungguh sifat ini perlu ada pada tiap insan. Aku doakan supay allah swt kurniakan sifat ini pada tiap makhluk ciptaanNya. InshaAllah..


~ by karmatunk on December 8, 2010.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: