Syukran.. Syukur Alhamdulillah!

Salam.

Alhamdulillah syukur pada Illahi.. 01.10.10.. 1910 hours. Pertama kali dalam hidup aku sejak menunggang motosikal, aku telah mengalami kemalangan, dan berlaku di tempat yang paling aku senantiasa berhati hati iaitu di lorong motosikal. Keadaan motosikal kelihatan agak teraniaya manakala aku didapati sehat cuma kesakitan melanda diseluruh badan dan kaki kiri ku sangat sakit dari lutut hingga kebawah…Sedang aku dalam perjalanan pulang kerja jam 7pm menuju ke Shell Batu 3, untuk berhenti Solah Maghrib, ianya berpunca dari kelalaian seorang penunggang yang cuai bertalipon bimbit dihadapan ingin memasuki simpang Subang Airport dan motosikal dibelakangnya melanggar dia. Kemudian aku dengan selamba menghentam mereka pula setelah emergency brake aku mencecet cecet di situ! Aku terbang bagaikan superman jugaklah tadi namun aku tidak memperoleh sebarang luka yang kritikal cuma dibahagian lengan, bahu & bahagian lain ada sedikit luka, Alhamdulillah. Motorsikal masih boleh dihidupkan cuma gearing gagal berfungsi setelah ianya stuck di gear 3. Jadi aku bertawakal berdoa pada Yang Maha Esa dan aku berusaha pulang dalam keadaan sedemikian.. Alhamdulillah, aku tiba dirumah dalam tempoh kurang dari 1 jam dari Subang. Bercinta aku atas moto dengan kelajuan maximum 40kmh dalam gear 3 sepanjang jalan. Semuanya selamat Syukur Alhamdulillah! Mahu tengok keadaan motor aku..??! Lihatlah keadaannya..

ALHAMDULILLAH.. aku steady!

~ by karmatunk on October 1, 2010.

Leave a Reply

 
