Masjid Al-Haram Makkah Saudi Arabia

Salam.

Waktu umur aku belasan tahun dulu, aku pernah sampai jejakkan kaki di Tanah Suci Makkah. Aku sudah rasa Kaabah, cium Hajarul Aswad, Wudu’ Air Zam Zam, daki beberapa Bukit penting, ziarah tempat penting dan bersejarah, lihat makam nabi-nabi dan macam macam lagi yang tak semua orang dapat. Tapi..budak budak masa tu, manalah nak beramal sangat. Tapi, kiranya aku diizinkan Allah untuk menjejakkan kaki kesana lagi, sudah pasti aku tidak akan mempersiakan masa masa dan waktu yang diberikan Allah itu. Sesungguhnya, aku rindukan Makkah!

Ramadan 2010

Gambar ni menghiasi wallpaper komputer aku. Sangat tak terucap dengan kata kata. Keindahan di Masji Al-Haram tak terungkap dengan perkataan.. InsyaAllah.. Dengan izinNya aku akan sampai kesana lagi untuk buat yang lebih baik. InsyaAllah. Jika kalian ada mempunyai peluang untuk kesana..jangan sia siakan peluang itu..pergilah. Moga semua akan mendapat jemputan dari Allah SWT untuk ke Tanah Suci Makkah! InsyaAllah!

~ by karmatunk on September 28, 2010.

Leave a Reply

 
